Представена публикация

Смей се от сърце, бъди по-добър лидер!

Как смехът ви помага да бъдете по-добър шеф

Понякога ставаме толкова сериозни в работата си, че дори забравяме да се усмихваме и да се смеем, а смехът е страхотен начин човек да разпусне. Смехът не трябва да бъде разглеждан като нещо, което отвлича вниманието или като лекомислено поведение. Той е рецепта за успешен бизнес и щастлив живот.
В новата си книга Laff it off комикът Джордж Уолъс описва колко важен е хуморът за всеки от нас и как той може да промени живота ни. Освен това той разкрива и влиянието му върху работния процес и как смехът ни помага да бъдем по-добри лидери.
Ето и защо не трябва да гледате критично на смеха в офиса, а да го провокирате:
1. Смехът дава енергия на хората
Когато сте затрупани от бумащина, смехът е чудесен начин да се събудите от зациклянето в работата и да дадете глътка свеж въздух не само на себе си, а и на подчинените си. Моментното разсейване ще даде тласък на мозъка и след това със свежи сили ще продължите задачите си. Той тонизира не само сивото вещество, а и цялото ви тяло. „Усмивката кара цялото тяло да се чувства по-добре“, казва Уолъс.
2. Той създава трайни спомени
Ако искате да накарате екипа си да запомни нещо, намерете забавен начин да му го обясните. Смехът води до приток на ендорфини, които отключват спомените в мозъка.
3. Смехът разчупва напрежението
В случай, че в офиса назрее конфликт и служителите ви са готови да се хванат за косите, една шега или виц моментално ще отвлече вниманието им и ще успокои гнева им. Това време е достатъчно да се успокои темпераментът им и да се тушира започването на свада.
4. Оживява атмосферата
Добрият лидер не е зъл и няма за цел само да командва и да пресира хората си. Той трябва да се погрижи да създаде една приятна атмосфера, в която те да работят спокойно и с желание. Джордж споделя, че ако шефът е прекалено сериозен, строг, стриктен и педантичен, това ще създаде само проблеми в екипа, от които ще пострада работата.
Дайте на екипа си възможност да отдъхне, да се отърве от стреса и да се позабавлява, дори и за кратко. Това повишава продуктивността!
5. Омекотява некомфортните ситуации
Ако трябва да съобщите нещо неприятно на служителите си, трябва да помислите за най-добрия подход. Смекчете думите си с чувство за хумор.
В случай, че трябва да отправите критика към свой подчинен, не забравяйте, че и той е човешко същество с чувства. Вместо да му натриете носа, опитайте да подходите с усмивка. Така човекът срещу вас няма да започне автоматично да се защитава. Важно е да не мачкате самочувствието му и да не го карате да се чувства зле. Джордж казва: „Ако видите някой без усмивка, дайте му своята“.
6. Смехът събира хората
Най-хубавият тиймбилдинг е този, в който има много смях. Колективът винаги се сплотява, когато се наслаждава на някоя комична ситуация или шега. А това създава комфорт и щастие, както и води до добре свършена работа.
„Отиди и срещни добри хора, като започни разговора със смях“, съветва Уолъс.
7. Накарай служителите си да се чувстват добре
Смехът е важен не само за психическото състояние на човек, а има отражение и на здравето му Неслучайно дори медиците съветват да включите усмивките в дневния си ред. Ето и защо:
- смехът понижава кръвното налягане;
- стяга коремните мускули;
- повишава имунитета;
- той е естествено болкоуспокояващо;
-намалява нивата на стреса.

Коментари

Lilencety

Нито една телевизия, филм или сериал не се излъчва или хоства от този сайт. Използват се само безплатни линкове към тях, предоставени от потребителите, тези линкове се разпространяват свободно в интернет пространството.
Ако вие сте притежател на авторското право на някой фаил, който има линк в сайта и желаете той да бъде премахнат от сайта, може се свържете с нас чрез формата за контакти, където да посочите какъв е проблема.

Благодарности : Lilencety